BLOG YAZISI

Haftada İki Defa Tüketin: Baklagiller

baklagiller

haftada-iki-defa-tuketin-baklagillerdummy image

Baklagil, kabukların içindeki çekirdeklerin kurutulmasıyla elde edilen ürünlere verilen isimdir. Genellikle ılık ve sıcak iklimde yetişen baklagiller, toprağın bereketini de artırdığı gibi piştikçe çoğalmasıyla sofralarımıza da bereket katar. En fazla çeşitliliğe sahip olan besin gruplarından biridir.

Mercimekten fasulyeye, nohuttan bezelyeye çeşit çeşit renk renk baklagiller, farklı tüketim şekilleriyle de seviliyor. İster yemeğini yapın, ister haşlayıp salatalarınıza ilave edin. Tok tutma özelliği de bulunan baklagiller, diyet yapanların da menülerinde yer alıyor. Örneğin; bir kâse yoğurtla buluşturduğunuz haşlanmış yeşil mercimek doyurucu bir öğününüz olabilir.

Kuru baklagiller, yüksek oranda lif, protein, karbonhidrat, B vitamini ve demir içermeleri sebebiyle insan sağlığı için çok önemli bir yere sahip. Hayvansal besinleri tüketmeyen vegan ve vejeteryanlar için de baklagillerin önemi büyük. Protein bakımından zengin olan baklagiller, farklı beslenmeyi tercih edenlerin de öğünlerinde bolca yer alıyor. Etten sonra en etkili bitkisel protein kaynaklarından biri olmaları ve lifli yapılarının yanı sıra içerdikleri demir, çinko, magnezyum mineralleri ile vücudumuzun hastalıklara karşı korunmasında da etkinler. Uzmanlar haftada iki defa baklagil tüketmemizi destekliyorlar. Peki siz mutfağınızda baklagillere ne kadar yer veriyorsunuz?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK RESTORAN LİSTELERİ