BLOG YAZISI

Lezzeti Aynı Kalorisi Farklı Cipsler

ev yapımı cips

lezzeti-ayni-kalorisi-farkli-cipsler
dummy image

Birçok kişinin atıştırmalık tercihi olan cipslerin lezzeti de kalorisi de oldukça fazla. Fakat; bu cipslerin kalorisini düşürüp lezzetini artırmanız mümkün. Evde yapabileceğiniz çıtır çıtır bu cipsleri yerken içiniz rahat olacak.

Patates cipsi ile başlayalım; evde patates cipsi yapmanın ilk adımı patatesleri ince ince doğramak ve ardından bir kase soğuk ve tuzlu suda bekletmek olacak. 30 dakika boyunca tuzlu suda beklettiğiniz patates cipslerine dilediğiniz baharatları ekleyip 200 derecede ısıtılmış fırında 15-20 dakika kadar pişirebilirsiniz. Bu işlemi kabak, havuç hatta pancar ile deneyebilir, rengarenk sağlıklı cips kaseleri elde edebilirsiniz.

Gelelim meşhur üçgen cipslere... Diğer sebze cipslerinden farklı olarak burda lezzet katacak bir sosa ihtiyacımız olacak. Bir kapta 1.5 yemek kaşığı salça, 1 yemek kaşığı mısır unu, 1 diş sarımsak, tuz ve baharatları iyice karıştırın. Lezzetlerin birbirine geçmesi için streç film sararak bekletin. Ardından lavaşların önüne ve arkasına bu sosu iyice sürün. Soslu lavaşları üçgen şekilde keserek şekil verin. Yağlı kağıt sarılı tepsiye üçgen lavaşları dizip 180 derecede 5-6 dakika pişirin. Bu kısımda sos sürülmüş lavaşların çıtır çıtır olabilmesi için fırının içinde bekletmek önemli. Bu aşamada fırın derecesini 120’ye düşürüp dilediğiniz çıtırlığa gelene kadar bekleyebilirsiniz.

Hem lezzetli hem de sağlıklı çeşit çeşit cipsleriniz hazır! Afiyet olsun.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK RESTORAN LİSTELERİ