BLOG YAZISI

Yararlı Tohumlar

keten tohumu

yararli-tohumlardummy image

Şimdilerde sıkça duyduğumuz tohumlar arasından en faydalı olarak bilinenleri sıralıyoruz. Küçük marketlerin raflarında bile yerini almış olan bu tohumları beslenme rutininize eklemeniz mümkün. Atıştırmalık ve yemeklerinize hem yakışacak hem de lezzet katacak.

Keten tohumu ile başlıyoruz. Keten tohumu yüksek oranda protein, lif ve omega-3 yağ asidi içerir. Bunların yanında birçok faydası olan keten tohumunu salatalarınıza, pilava, çorbaya, ev yapımı ekmeklerinizin üstüne serperek hatta yoğurdunuzun içine ekleyerek tüketebilirsiniz.

Özellikle sıklıkla pilav tüketen aileler siyah pirinci denemeli. ''Süper besin'' olarak bilinen siyah pirincin içinde tıpkı beyazında olduğu gibi demir, besin lifi, protein ve karbonidrat var fakat bunlara ek olarak faydalı mineralleri sayesinde vücuda daha fazla fayda sağlıyor. Üstelik siyah pirincin tadı da çok lezzetli. Pişirme yöntemini beyaz pirinç gibi uygulayabilirsiniz ancak siyah pirinç sert bir yapıya sahip olduğu için daha fazla su ile daha uzun sürede pişirmeniz gerekecektir.

Çiğ olarak tüketebileceğimiz bir tohuma geçiyoruz. Chia. Chia tohumunun en önemli özelliği sıvı bir gıdanın içine koyulduğunda jölemsi bir kıvam alması. Bu sebeple pudinglerde çokça tercih edilir. Ayrıca bolca Omega-3 içerek chia tohumunu vegan beslenmede yumurta akı kullanılan yemeklerde jölemsi kıvamından yararlanarak yumurta yerine chia tohumu kullanılır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK RESTORAN LİSTELERİ